14.10.2011

Ulica Wojska Polskiego - kolejne rewitalizacyjne podejście

Ta niezwykle niegdyś reprezentacyjna aleja stała się najwyraźniej najbardziej ulubionym tematem obietniczo-politycznym w Jeleniej Górze. Pamiętają Państwo niejakiego Obrębalskiego, Marka, naszego rodzimego Obrębamę? Otóż wszystko zaczęło się za jego kadencji: na moim starym blogu poświeciłem ówczesnej obietnicy dwa wpisy i kilka komentarzy przy innych okazjach (Rewitalizacja jednej ulicyUlica Wojska Polskiego przed obiecaną rewitalizacją). Na niniejszym blogu wspominałem o projekcie już jako o kolejnej bajce naszej eks-prezydenckiej Obrębajki (Wybory samorządowe - "Rozum" dla Jeleniej Góry?). Wojska Polskiego straszy zaniedbaniem miejskim jak straszyła - geniusze przyrody chcieli jeno wyrwać kilka chwastów...; przepraszam: wyciąć kilka drzew starych, jak rozumiem: w ramach "witalizacji". 

No i mamy podejście kolejne:
- Mogę powiedzieć z całą pewnością, że w przyszłym roku rozpocznie się rewitalizacja (ulicy Wojska Polskiego - przyp. mój). Pierwotnie przewidywaliśmy, że pracami będzie objętych 5 – 6 budynków, po ostatnich spotkaniach mamy deklaracje aż 16 wspólnot, które chcą się do tego włączyć.
Kto to mówi? Nowo "wypieczona" posyłanka do warszawskiego bundestagu, pani Zofia Czernow, słynąca przecież ze skutecznej i nieodwracalnej "rewitalizacji" choćby jeleniogórskiego Aniluxu. W tym wypadku taka zapowiedź jest dla "niezatapialnej Zośki" całkowicie bezpieczna: jej obecność we władzach miasta zakończy się wraz z zaprzysiężeniem w stołecznym cyrku z ulicy Wiejskiej, a gdy po 3-4 latach na Wojska Polskiego nie zadzieje się nic, będzie miała pani Rewitalizatorka gotową odpowiedź: "chciałam, ale byłam przecież w Warszawie". Przypomnę więc pani posyłance, że w Warszawie przy Wojska Polskiego mieszka pan prezes Kaczyński. Oby się pani Zofia nie pomyliła w tej stolicy, i nie rozpoczęła rewitalizacji tamtej, skądinąd pięknej alei. Powiem tak: czernow to widzę...


Cytat i źródło: Portal NJ24.pl - "Będzie rewitalizacja alei Wojska Polskiego".

1 komentarz:

  1. Szanowny Panie, wyczytuję właśnie kolejne osądy mojej osoby, i te prezydenckie, i te dydaktyczne, naukowe! Oczywiście sądzić może Pan co chce! Dobrze jednak by kierować się wiedzą i prawdą! Chodzi o rewitalizację Alei Wojska Polskiego i moje ponoć w tym zakresie obietnice wyborcze! Otóż, sprawa rewitalizacji tej ulicy była wyborczym pomysłem J.Kusiaka, gdyż w połowie 2006 roku podpisał wraz z kilkoma partnerskimi miastami kilkuletnią umowę na realizowany (ze środków unijnych) w ramach Interregu III B Cadses projekt pt. „Rozwój historycznych starych miast w Europie Środkowej i Wschodniej dostosowany do współczesnych warunków” (w ang. ADHOC). Wówczas uczestniczyłem w zespole naukowego monitoringu, w skład którego wchodziło jeszcze kilku naukowców z Akademii Ekonomicznej. Startując zatem w wyborach znałem dobrze zakres tego projektu (określony przez mego poprzednika) i wiedziałem, że jego efektem nie będzie materialna rewitalizacja Alei Wojska Polskiego. Wobec jednoznacznych zapisów umowy, projekt ten zakończył się w 2008 roku. W ramach projektu:
    1. zorganizowano 3 spotkania w ramach konsultacji społecznych,
    2. opracowano raport z warsztatów „Koncepcja rewitalizacji Alei Wojska Polskiego”,
    3. wykonano opracowanie nt. „Oceny stanu technicznego zabudowy i zagospodarowania Al. Wojska Polskiego”,
    4. przygotowano specjalistyczne opracowanie „Koncepcji urbanistycznej rewitalizacji Alei Wojska Polskiego”,
    5. wykonano wstępne studium wykonalności.
    Z pozdrowieniami
    Marek Obrębalski

    OdpowiedzUsuń

Flagi

free counters