29.09.2011

Dolny Śląsk z nowym logotypem

Miś ze Ślęży popadł w niełaskę, już nie będzie promował regionu. Niedawno rozpisano konkurs, na wybrane projekty można było głosować w internecie, a od wczoraj  Dolny Śląsk ma nowe logo:
O promocji na stronie DolnySlask.info.


Rozwalił mnie cytat z portalu "Polska Lokalna":
Logo na początku rzadko kiedy kojarzy się z konkretnym produktem. Forrest Gump też przecież kupił akcje firmy sadowniczej, która później okazała się gigantem komputerowym. Dolnośląskie trzy kwadraty albo opatrzą się i będą się kojarzyć z regionem, albo zginą w natłoku innych bannerów, flag i reklam...
Sława i związanie logotypu z produktem (w tym wypadku: z regionem) to proces dość skomplikowany; częste zmiany koncepcji z pewnością nie utrwalają ani symbolizowanego wizerunku, ani powiązania go z grafiką. W mojej ocenie nie jest to zły projekt, chociaż niekoniecznie podoba mi się wykorzystana czcionka (z wielgachnym ogonkiem pod literka Ą), no ale tu każdy z nas ma swoje osobiste preferencje. Mam wszak wrażenie, że lepsze jest to nowe logo od misia, który nieuchronnie kojarzył mi się z... Berlinem.
Stare logo z 2006 r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Flagi

free counters