13.09.2009

Jak się robi spoty wyborcze - część II

Dla równowagi - spot wyborczy Franka-Waltera Steinmeiera z SPD. Technicznie mniej wyrafinowany, ale równie spokojny i wyważony. Oceńcie sami (tłumaczenie poniżej).

[Napisy:] Jak chcemy żyć i pracować? – Jak zmniejszyć rozziew pomiędzy biednymi i bogatymi? – Jak stworzyć i zachować miejsca pracy?

„Plan dla Niemiec” Franka Waltera Steinmeiera otwiera nowe perspektywy przed naszym krajem. Prasa pisze [wyświetlane cytaty z prasy z podaniem źródła]: „Plan ma treść i porządny fundament” (Süddeutsche Zeitung), „Bardziej konkretny niż to, co znajduje się w programach wyborczych konkurencji razem wzięte” (Spiegel Online), „Gospodarka i nauka chwalą dalekosiężność celów” (Handelsblatt), „Należy również docenić zogniskowanie na klasę średnią” (Financial Times Deutschland), „Kandydat SPD na kanclerza otrzymał poparcie środowisk gospodarczych i związków zawodowych”. [Monolog Steinmeiera:] „Niemcy mają wielką szansę, którą musimy uchwycić, musimy działać zdecydowanie [latająca piąstka]. Prowadząc odpowiednią politykę możemy w następnym dziesięcioleciu dokonać przełomu w walce z bezrobociem: dzięki nowym wyrobom, które przyczynią się do oszczędności w zużyciu energii i chronić będą klimat, poprzez nowe miejsca pracy w służbie zdrowia i opiece społecznej, w kulturze i mediach. Możemy urządzić nasz kraj sprawiedliwiej społecznie i bezpieczniej. Wszystkim dzieciom możemy dać równe szanse na dobre wykształcenie. To ambitne cele – ale cele wykonalne. Jestem pewien: nasz kraj może więcej. I obiecuję Państwu, że będę ciężko nad tym pracował. 27 września: SPD Nasz kraj może więcej, SPD”.

1 komentarz:

  1. Dzięki za umieszczenie tych klipów. Są dość "klasyczne", ale interesujące choćby z tego względu, że chociaż troszkę dowiemy co się dzieje u naszych sąsiadów (bo tak naprawdę wiemy o sobie nawzajem b. niewiele).
    Proszę o więcej i serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Flagi

free counters