19.11.2008

Konferencja Hauptmannowska

W piątek, 21 listopada, w Domu Carla i Gerharta Hauptmanna w Szklarskiej Porębie odbędzie się III Międzynarodowa Konferencja "Gerhart Hauptmann i sztuka" i wernisaż. Wykłady i prelekcje prowadzić będą hauptmannowskie tuzy:
  • Prof. dr Peter Sprengel z Freie Universität Berlin;
  • Prof. dr Wojciech Kunicki z Uniwersytetu Wrocławskiego;
  • Dr Antje Johanning z Uniwersytetu w Kownie;
  • Dr Przemysław Wiater z Muzeum Karkonoskiego w Jeleniej Górze;
  • Dr Margreet Nouwen z Archiwum Maxa Liebermanna w Berlinie;
  • Dr Agata Duda z Biblioteki Śląskiej w Katowicach;
  • Henryk Waniek, malarz i pisarz z Warszawy.
Odbyć ma się także dyskusja panelowa (jej motto to: "Sztuka a społeczeństwo. W poszukiwaniu śladów oddziaływania twórczości Gerharta Hauptmanna na dzisiejszym Śląsku") z udziałem w/w oraz dr Sławomira Tryca (attaché kulturalnego w Ambasadzie RP w Berlinie), Mathiasa Joachima Blochwitza - reżysera i autora filmu o G. Hauptmannie, Heike Albrecht - Dyrektor Teatru Sophiensaele Berlin i Wojtka Klemma (nie trzeba przedstawiać). Wprawdzie G.H. "moją ulubioną postacią nie jest", ale potłumaczyć można, zawsze to trochę wiedzy, a i kilka groszy wpadnie... Rzecz rozpoczyna się o godzinie 10.00 i potrwa do ok. 19.00 (z przerwami na dymka, mam nadzieję). Szczególnie ciekawie z mojego punktu widzenia zapowiada się wykład pani Dudy, który dotyczyć będzie milszego mojemu sercu Carla Hauptmanna, starszego brata nobliwego noblisty. W każdym razie ślęczę teraz nad tekstami prelekcji i staram się przygotować do tłumaczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Flagi

free counters